? ??????????????No War? ????? ?? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??2 Grabs Today. 1029 Total Grabs. ??????Previe
w?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????My Passion? ????? ?? ???Rating: 4.3 (3 Ratings)??0 Grabs Today. 940 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Black a BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

02 November 2009

~:: cedey bercmpur epy...~

hurmm....

arini aku un xtaw nk express kn dri aku ni cmne...
tp ape yg aku nk citekn sume nye berkenaan outing arini...

ari rabu yg lepas, mama kesayangan ku telah trpilih mnjadi slah sorg dr jemaah haji yg akn mnunaikn haji pd tahun ni...
dan arini adalah tarikh di mna mama akn berangkat ke kota suci Mekah...
klau korg nk taw, ble aku dpt msg yg mama akn pergi mnunaikn haji pd tahun ni, aku rse cedey je..cm nk nanges un ade...hek3...
yela, aku klau bley xnk mama pegi haji sb aku xsnggup, kalau2 la, or in case mama...mama...
aku xnk ckp laa...korg un paham2 jela sndri en klau org pegi haji cmne...
tp ape kn daya ku sbb nk xnk dh mmg stiap umat islam yg berkemampuan wajib mnunaikn haji di baitullah...
itu kn slah stu rukun islam...

tp ape yg aku rse aku sungguh berat ati nk lepaskn mama pegi haji gak...
aku un xtaw nape...
4 ur information, arini actually aku xde outing n spt yg aku ckp kn dlm post yg lepas, outing n weekend dh dibeku kn sb ade bdk wt hal...
tp, aku dpt pelepasan sb aku request ngn officer aku tok berjumpe n mnghntar ibu ku ke kelana jaya sb nk tunaikn haji...
actually, aku mmg xnk request mule2 sb sistem kt cni mmg leceh n mmg mnyusahkn....
aku bnci sistem kt cni...
yela, mne tak nye, klau korg nk request, korg kne wt surat...
surat plak bkn cm format surat yg korg blaja uh...format tentera ni pelik skit....
klau slah kne wt blek...
pas2 kne isi pas cuti or pas kluar plak...
pas dh wt uh, kne jumpe officer plak....
tp mslh nye klau nk request cuti or kluar, kne request 3 hari sblm ...tu slewat2 nye...
mslh skunk mak aku un bru je taw las2 minit...
so, plan awl nye, mak aku akn dtg ziarah aku kt cni je ari ni, tp 2 hari lepas, ade snior aku kebetulan parents die un skali pegi haji n betolak arini gak...
die un wt surat nk mntak kluar...
die un ajak aku skali kluar...
aku mule2 pkir 2-3 kali gak, tp pas pkir msk2, aku un wt ar surat...
n ahernye dpt gak kluar...

klau korg nk taw, aku mule2 mntak cuti dlm tempoh 24jam je un...
tp officer aku xbg...
die cume bg kluar dr kul 10pg -10mlm je...
aku mntak cuti smpai sok tgh hari sb tujuan aku nk mnghntar mak aku smpai die nek flight die kul 1 pg uh...bkn sb nk blek umah tgok die je...
dh la surat aku uh slah...
pas2 die blame aku ckp aku anta surat uh lmbat....
las2, xpsal2 kne "pau" air 10 tin...
bengang btol aku...
ni la sb aku mlas nk request pape...
msti kne cmni...
tp, ble pkir, mama nye psal...
aku redah jela...
aku dh xkisah dh...
nk 10? 20? 50 tin?
aku snggup...
aslkn aku dpt anta mama skejap kt kelana jaya uh jd ler...
bersyukur la jgk...

so, kul 5.30 ptg td ktorg sume bertolak dr umah....sblm mak aku melangkah kluar umah uh, abg aku azan tok mmberkati n moga prjalan ke mekah slamat dr segala musibah...
saudara mara aku un ramai gak yg ikut skali...
sonok aku tgok sb sume nk escourt mak aku...
pas smpai uh, dlm kul 7.50 uh, aku un salam ar sume saudara mara aku sb aku nk masuk kem blek dh...
aku blek awl skit sb tkot jem...
kang lewat lak, xpsal2 kne battle order sebulan...
so, tyme ni la aku pling xske skali...
sb ape...??
sb aku trpkse pergi mnggal kn mama ku...
aku trsebak ble mak aku ckp, "mama blek nnti kite jmpe agi yea, tp klau mama xblek, anep pndai2 la jage dri..."
merah mata aku menahan air mata...
npe mama ckp cm2...???
anep xnk mama ckp cm2...
pas2, ble tyme salam tangan mama uh, n cium dahi mama uh...
mmg yg ni siyez aku dh xtahan agi dh...
aku trpkse gak mnitiskn air mata sb aku cedey sgt2...
mse aku peluk erat2 ngn mama, mama ckp, " mama akn mndoakan semua yg trbaik tok anep ngn adik bradik"...
cedey...pilu sgt...aku xtahan agi, ...
aku mmg xske nanges, tp klau bab2 fmly ni aku ckup snsitif...
slama 2-3 minit ni la aku gne spenuh nye tok salam, cium, n peluk mama sepuas2 nye...
n aku berdoa moga mama akn selamat pegi n blek n slamat spnjng mnunaikn haji kt sne...
amiin...

so, wlpn aku cdey, tp aku sgt epy n brsyukur sb diberi peluang dpt kluar arini n dpt peluk mama las2 minit sblm mama pergi ke mekah mnunaikn haji...
anep harap mama pulang dgn selamat 15 Dis nnti...
anep akn tggu mama...!!!


0 comments: