? ??????????????No War? ????? ?? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??2 Grabs Today. 1029 Total Grabs. ??????Previe
w?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????My Passion? ????? ?? ???Rating: 4.3 (3 Ratings)??0 Grabs Today. 940 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Black a BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

28 May 2010

~berhenti seketika...





*sigh*
mgkin ini post yg teraher tok taun ini...
dan blog ini akn menyepi buat seketika kerana ingin mmberi laluan kpd Dihan da Great tok menjalani Latihan Industri (LI) nye yg bermula 3 julai ini...
ahad ni, 30hb mei, akn ku berangkat ke bumi perak iaitu lumut tok mnjalani pra-LI...
berada di sne selama sebulan dan setrusnya akn di attach ke kapal selama 6 bulan...

3 hari lepas telah diadakan temuduga tok menentukan spe yg layak tok menaiki kapal sorg....
n aku slah sorg calon yg terpilih tok menaiki kapal sorg... krn slah stu sb pointer aku nek tok sem ni.. n dekan fakulti yg meng-interview ku kata aku ni over confident sgt....
mak ai... xpsal2 kne cop over confident... adesss..
tp xpela, aku redah jela... sorg un sorg jela...
harap bley survive...
n ni tok petama kali temuduga pemilihan kapal dilakukan berikutan bdk LI fasa 1 ade yg tidak hadir tanpa cuti (THTC) atau snang cite absent la, kerana xtahan nek kapal sorg...
n ditambah lg kes liwat bru2 ni...
maka nye temuduga pemilihan kapal terpkse dijalankan....
xpsal2 bdk2 fasa 2 yg jd mngsa...aduyai...

cuak aku dgr ble ade skod aku yg absent kerana kes xtahan dok ats kapal....
lg2 kapal sorg... adakah kah mental die lemah? atau officer ats kapal uh terlalu kuat man handling? atau die sje2 je?? mostly yg aku dgr kerana terlalu kuat man handling atau senang cite kne belasah ler atau un snang nek tgn n kaki kt bdn ni... tp ade yg smpai lebam2 biji mata kne tumbuk n berlubang ubun2 kepala un stil bley bertahan agi... jd, konklusi nye sb berlaku THTC ni adalah slah dri sndri kerana tidak tahan ngn tekanan dan mental yg lemah... aku harap aku dpt bertahan selama 6 blan ni dan pulang dgn membawa 4 sijil yg penting sbg slah stu syarat tok ditauliahkn...
walau teruk cmne skali un aku kne, insyaallah, aku akn cbe bertahan....
demi kerjaya ku dlm perkhidmatan....

ya Allah, kau pemudahkan lah segala urusan ku sepnjang latihan industri, lindungi lah hamba Mu ini dr segala musibah dan perkara2 yg tidak diingini moga hambaMu ini dpt menamatkn LI ini dgn sempurna dan berjaya mmbawa balik 4 sijil penting... amiin...
dgn itu moga kite dpt berjumpe agi taun depan jika pnjng umo.....
insyaallah...

selamat tiggal blog kesayangan ku, n kpd sume yg setia mmbace blog ku ni secara terbuka atupon secara silent reader, jgn cdey2 yea... (konon cm blog ku ni ade org nk rindu je nnti)...kekekeke.... wlpn ade yg copy gue punye isi blog ni tanpa kebenaran (spe mkn cili terase pedas nye)..cm la gue xtaw...keh3....tp xpe, xkisah un.... weee~
orait, jmpe agi...
bubye...
salam~



3 comments:

нурул надя = nurul nadia said...

take care Dihan the Great. get back safe in one piece. hopefully u'll be able to sail to Moscow next.. hehe.. who knows. =) TAKE CARE! wish u da best of luck..
P/s: dh balik LI tu terus update yer.. by the time, aku dh start 2nd year dh pun.. yeshh~~! tata...
-sentiasa ingat pd yg esa kerana dia tahu segalanye.. sentiasa tabah hadapi cabaran, ingt mak ayh, keluarga dan teman2.. chayo2..!-

Anonymous said...

terharu baca~~(T_T)
take care ye saudara anep..
semoga dapat apa yg dihajati
gudluck (^^,)

~~gonna m**h ur writting~~
sob3~~

RasTaFaDiHan said...

nadia & anonymous: thnx a lot 4 da wish... i wil update this blog after finishing my LI...
slamat ari raya!
hehe...